Zalle Ali
Kundmottagare och projektledare – FörvaltningHej Zalle! Du har en delad tjänst på MKB, vad innebär det?
– Det är en lite annorlunda tjänst eftersom jag arbetar dels som kundmottagare, dels som projektledare för fordonsfrågor. När jag är på kundmottagningen är det mycket administrativt arbete, till exempel schemaläggning av personal, hantering av vårt kundforum på webben, att ta emot samtal i växeln och hjälpa till med olika saker.
Som projektledare ansvarar du för ett område som har med bilar att göra, kan du berätta?
– Mina arbetsuppgifter som projektledare innebär att ha ansvar för garage och p-platser inom MKB. Jag omförhandlar priser, skriver avtal och arbetar med uthyrning, kampanjer och annat. Sammanlagt har vi cirka 10 000 fordonsplatser.
Hur kan en dag se ut?
– De är väldigt varierade. Jag kan ha suttit en hel dag som projektledare och sedan bli utkallad till receptionen för att hjälpa till att tolka på arabiska till en kund. Att kunna hoppa in och tala arabiska i kundmottagningen var ett av kriterierna i annonsen på mitt första jobb på MKB.
Hur länge har du arbetat på MKB?
– Jag kom hit i maj 2016 via ett rekryteringsföretag. Innan dess arbetade jag inom telekombranschen i sex år. Min bakgrund är en yrkesutbildning i säkerhetsfrågor och projektledning. På de 2,5 åren jag arbetat här har jag gjort många olika saker.
Hur trivs du på jobbet?
– Jag trivs jättebra på MKB, både med arbetsuppgifterna och det team jag jobbar i. Det är roligt att komma till jobbet varje dag, och MKB är en arbetsplats som man är stolt över att få representera. Vi bidrar alla till att skapa ett bra hem för våra kunder.
Hur ser du på framtiden?
– MKB är en stor aktör på boendemarknaden vilket innebär att det finns goda utvecklingsmöjligheter. Mitt mål är att vidareutvecklas och bygga en karriär inom MKB. Är man ambitiös och vill ha nya utmaningar finns inga hinder. Samtidigt är företaget i en utvecklingsfas när det gäller digitalisering, det är roligt att få vara delaktig i den processen.